min spalt

tänkte skriva en liten del av min uppsats kärlek,
det finns så mycket betydelser för detta ord på sex bokstäver, smärtsam,förväntansfull,avundsjuka,
underbar,rädsla, det är bara en liten del av vad allt detta kan underbara kan betyda. känslan är nog den som är starkast, i alla lägen. Har man inte upplevt kärlek innan så är det ingen fara, behöver absolut inte känna någon stress, det finns någon för alla, någonstans, det kan bara ta lite tid. Det är många som känner sig deprimerade på grund av det här,tro mig jag har själv stor erfarenhet. men då får man tänka så här, du väntar på något alldeles extra, när du har hittat din skatt så erkänner du för dig själv att de var värt väntan. 
kärlek är tung,djup, någonting som inte är helt lätt att hantera, det beror på  hur stor kärleken är och hur stora tankarna är, men de är något man  bara måste leva i, varken sig man vill eller inte, det hade varit lätt om man kunde styra sina tankar, kunna tänka på något annat, förutom henne/honom, men gör bara av det bästa av situationen även om det kanske inte är det lättaste, men sysselsätt den gärna i någon aktivitet isf, eller gå bara ut och gå och fått rensa tankarna, de är viktigt att du låter tankarna smälta igenom dig,annars brukar det ofta bli större problem.

vill gärna ha folks åsikter och diskuterar mer än gärna.


Kommentarer
Postat av: sarahjälmeby'

jag tyckte den var bra! väldigt lätt att förstå vad du menar och så, och jag tycker att fler borde skriva sådant här! för kärlek är verkligen inte lätt i alla lägen och en del som du säger blir skit deprimerade av när de inte "hittat" någon! :)

2010-07-27 @ 15:58:12
URL: http://omdubarakundese.blogg.se/
Postat av: Caroline johansson

vad kul att du gillade spalten! jag tycker själv att de har varit svårt under vissa perioder men de är sånnt man får leva med, det kommer alltid att fixa sig till något som är bekvämt för en själv, ja kärlek är inte lätt heller när saker & ting hänger bland annat också på självkänsla, men som sagt tyckte att de va kul att du gillade spalten, ska forsätta skriva liknande, så följ gärna bloggen :)

något tips på vad jag kan skriva mer om :) ?

2010-07-27 @ 19:48:58
Postat av: sarahjälmeby'

jaa det är absolut som du säger! :)

hmm, nää jag kan inte komma på något just nu! :) kram!

2010-07-27 @ 20:32:31
URL: http://omdubarakundese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0