syn på kvinnomisshandel

jo som ni nog har fattat, så befinner jag mig i norge,  jag jobbar ju extra på blondie(en butik) & jag har ofta radion på , iaf så var radion på och i två dagar har det varit mycket prat om kvinnosyn från männen och att dom fortfarande har ett respektlöst beteende mot kvinnor, vilket gör mig en aning förbannad, så tyckte att jag skulle skriva ett inlägg då om detta
hur omoget e det inte egentligen & lite skrämmande och framförallt efterblivet att dom inte har insätt att vi befinner oss snart på år 2010?, det har hållt på i  mångamånga år och det gör mig så förbannad.
vad tänker folk med egentligen? 
sitter här som ett stort frågetäcken, två frågor sitter som fastklämda i huvudet. nummer 1, varför? nummer 2?  hur kan dom ens våga?
har dom aldrig hört talas om äkentskapsordet, i nöd & lust? 
mår illa på antalet kvinnor som blir misshandlade varje dag, statestiken e skrämmande. eller hur männen pratar respektlsöt till sina fruar/sambos/flickvänner? tror dom att vi e deras ägodelar? men sen blir jag lite pisst på oss tjejer slash kvinnor, varför lämnar vi dom inte? börjar om på nytt? visst självklart e det kanske inte så enkelt, vissa kanske inte har någon annanstans att ta vägen & att det e svårt att släppa taget om ngn man älskar, men har man chansen att sticka, så gör många inte det. jag tycker iaf det man förtjänar det ska man få.
självklart e jag helt medveten om att de finns kvinnor som gör illa sina män också,de vet jag, men dock e det inte alls lika många som män misshandlar kvinnor. Vill gärna veta eran åsikt och släng gärna in en komentar om inlägget, diskuterar gärna 


 

Kommentarer
Postat av: aalexandra

Svar: Tack så väldigt mycket! :)

Och jag håller med dig om vad du skrivit i inlägget. Helt sjukt ju.

2010-08-04 @ 15:40:38
URL: http://alexphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0